Készlet és árpolitikaElfekvő készlet kezelés, és készlet optimalizálás. Készletelemzési rendszer kialakítása, a szükséges minimális tőke lekötöttség és maximális hozam érdekében.
Ár- és készletstratégia – kereskedő és gyártó-kereskedő cégek számára
A Magyarországon is elterjedt multinacionális cégek nagyon ügyesen kezelik a készleteiket és áraikat.
Olyan módon, hogy az nagyon kellemes nyereséget, és alacsony szintű lekötött tőkét biztosít ezen cégek tulajdonosainak, míg a vevők meg vannak győződve arról, hogy jól járnak, ha náluk vásárolnak.

Mit akar alapvetően a vevő?
1. alacsony árakat
2. nagy választékot
Mit akar az eladó?
1. nagy forgalmat
2. megtartani a vevőket a kiélezett piaci körülmények között is
3. új vevőket szerezni

Ha összeadjuk a két igényt, már meg is kaptuk az ár-verseny, az egymás alá ígérgetés jelenlegi helyzetét.
Ezzel nincs is baj, ha az eladó is megtalálja a számításait, és képes fennmaradni, növekedni.
Sok esetben viszont az ár-verseny azzal jár, hogy a kereskedő hatalmas készleteket kénytelen felhalmozni (így tud jó beszerzéshez jutni), és mindemellett tényleg olyan alacsony áron kínálja a termékeit, hogy azokon nyereség nem, vagy csak alig marad.
Ráadásul, mint egy rossz beidegződés, ezt az alacsony árat minden termékre kivetíti, és még ráadásul a felhalmozott és sokszor meg is maradt készletekben annyi pénze áll a tulajdonosnak, hogy képtelen az új, jó beszerzésekre.
Ha kiegészítjük a „Mit akar az eladó?” felsorolást további létfontosságú célkitűzésekkel, akkor ezeket írhatjuk még oda:
4. növelni az árrés-tömeget, hogy az fedezze a cég működését, a tartalékokat és a fejlesztéseket
5. minimalizálni a magas forgalomhoz szükséges, áruban lekötött tőke mennyiségét
6. megnövelni az árukészlet forgási sebességét
Ez a szempont-rendszer már képes biztosítani a kereskedő cégek valós fejlődését.
A multik abban nagyok, hogy azt mutassák magukról, hogy olcsók, miközben olyan árréseket produkálnak, amikről talán álmodni sem mernénk, és abban, hogy azt mutassák magukról, hogy hatalmas áruválasztékuk van, miközben alig-alig áll pénzük a készletben.
Ennek a működésnek a szabályai megismerhetőek, és alkalmazhatóak a magyar kereskedő cégekben is. Sőt, muszáj alkalmazni, ha a piacon akarunk maradni.
A szolgáltatás cégtől, piaci helyzettől és áru-készlet összetételtől függően 6-8 nap.

KERESSEN MINKET
MÉG MA!
Szeretné tudni, hogy mi a céges problémáinak alapvető forrása?
KÉSZÍTESSE EL CÉGE “RÖNTGEN-FELVÉTELÉT”!
„Nagyon hasznos volt számomra a motivációs rész, illetve a jutalék/bérköltség árrés tömeg vizsgálatával foglalkozó rész. Az előadó jól felkészült, láthatóan komoly gyakorlattal rendelkező konzulens.”