tel:
+36-30-436-3690
e-mail:    info@potencsikszilard.hu


ARD Color Kft.



Az ARD Color Kft az autófesték forgalmazásban meghatározó cég, akik az elmúlt 3 évben lakossági és építőipari festékek, valamint bútoripari lakkok értékesítésével is bővítették palettájukat.
 

Tulajdonos-ügyvezetőjük így beszél a közös munkáról:  
 
2009 augusztusában Kecskeméten egy 300nm eladóterű festékkereskedelmi egységet nyitottunk, és ennek kapcsán jött az ötlet, hogy szeretnénk erősödni ezen a területen, segítséget kapni a forgalom, árrés tömeg és árrés százalék emelésében, illetve növelni azon területek számát, ahol hatékonyan tudunk tevékenykedni (például növelni a nálunk vásárló szakmák, és összességében a vásárlók számát)

Így kezdtük el a közös munkát Potencsik Szilárddal.
Szépen haladtunk az eredeti célokon, ám az átütő segítség a készlet optimalizálás volt. Ez „leverte a biztosítékot”!

A növekedéshez szükséges pénzt „kerestük”,  és ennek kapcsán derült ki ezen majd a többi értékesítési ponton, hogy a cég készleteinek 20-30%-a, 25 millió Forintnyi készlet 2010-ben még nem mozdult meg! Ugyanakkor 50-60millió Forintnyi készlet elég 6 hónapnál további időszakra, mi pedig 140 millió Forintos raktárkészlettel rendelkeztünk.
Magyarán a készletünk jóval nagyobb volt a szükségesnél, és jelentős elfekvő készlettel is rendelkeztünk.

Amikor ezekkel szembesültem, akkor döbbentem rá, hogy
           
      a nem mozdult készletek rám romolhatnak
            aminek több mint fél év a forgása, abban a fenti    
      veszély mellett csak áll a pénzem.

Ez elindított egy láncreakciót.

Az eredmény: nagyon komoly veszélyforrást számolunk fel, amire a cég is rámehetett volna! Álmomban sem gondoltam, hogy ilyen mennyiségű tételek vannak, amik nem mozognak.

Egy Szilárd által ajánlott új programmal is indulunk január 1-től, van egy felelőse, aki szívvel lélekkel viszi, jobb kimutatásokat fogunk látni, a készletoptimalizálásunk jobb lesz.

Egy kis telephelyen akartunk javítani, ezzel szemben óriási problémahalmazt találtunk, amit sokkal fontosabb volt kezelni és kötelességünk volt megoldani.

„Találtunk” rengeteg elfekvő pénzt, ezt tesszük most valóban pénzzé. Ha ezt az összeget félrerakjuk, ez nagy erőt biztosít. Luxus kiszolgáltatni magad a világnak, mi mégis ezt tettük. Szerencsére időben sikerült a konzultációt megcsinálnunk és lépni.
Most olyan területekre tudok rámozdulni, amit eddig nem tehettem meg. A „megtalált” pénzzel tudok nyitni, új területekre menni, még termelőbbé tenni a cégemet.
 

Miért ajánlanám Szilárdot? Azért, mert olyan mérhetetlen sok tudás van a fejében, amin keresztül lehetséges, hogy nemcsak az általunk kitűzött célt valósítja meg, hanem valóban megvizsgálja, hogyan tudnánk előrejutni és olyan problémagócokat is feltár, amikről nem is gondoltuk, hogy vannak, vagy ekkorák!
Ha egy konzultációval valaki elindul, és Szilárd beleássa magát a vezetőkkel a cég működésébe, akkor olyan optimalizálási lehetőségeket talál, ami a kifizetett díj sokszorosát hozza meg!
Szilárd profi tudora lett ennek a területnek. Nagyon hasznos, amit kidolgozott nálunk. Ha mi, akik már eléggé „előrehaladottak” voltunk, tátottuk a szánkat, akkor lehet sok másik cég is, aki számára egy ilyen segítségnek nagyon sokat hozhat!

Fontosnak tartom hogy minden évben együtt dolgozzunk, átvilágítsuk a céget és megtaláljuk azokat a pontokat amik abban a helyzetben előreviszik a céget. Ez fontos és sikeres dolog, mert mindig van hova tovább fejlődni!

Móczár Adorján
tulajdonos-ügyvezető
ARD-Color Kft
www.ardcolor.hu


Vissza a tetejére




 

Eco System Kft.


Az Ecosystem Kft 2004-ben alakult, 100%-ban magyar családi vállalkozás.
Építőipari fővállalkozással, és generál kivitelezéssel foglalkozunk, jelenleg 23 saját munkatársunk van.


20 év tapasztalattal a hátam mögött álltam neki átszervezni a cégünket. Nem volt munkánk, ültünk és vártuk a csodát. Évek óta éreztem, hogy amit csinálunk, az jó, de mégis hiányzik valami, és a válság ezt sajnos egyértelművé tette.

Az első segítséget és tanácsokat egy barátomtól, Kopacz Tamástól kaptam, aki egy kiemelkedően működő vállalat egyik vezetője. Nagyon hálás vagyok neki érte. Ő ajánlotta Potencsik Szilárdot, amikor látta, hogy komolyabb munkára van szükség.

 Végül, a közös munka hatására, a csőd széléről 150 %-os növekedésbe vittem a céget.
A Szilárddal elvégzett konzultációs program eredményei:
  • Folyamatosan nő a megrendelés állományunk.
  • Tavalyi árbevételünk júniusra megháromszorozódott. Tudatosabb az anyagbeszerzés, a munkaszervezés és koordinálás.
  • Nemrég kielemeztük az elmúlt időszak eredményeit: több, mint 30 millió Forinttal nőtt az adózás előtti nyereségünk idén.
  • 10 millió Forint tartalékot képeztem fél év alatt. Ez nagy stabilitást, nyugalmat ad.
  • Alaposan átnéztük a költségeinket, és sikerült 15-20 százalékkal csökkenteni a kiadásokat.
  • Tudatossá váltunk abban, hogy ki kell tűzni a célokat, és meg kell tervezni az elérésüket, a cég egészére és a részterületekre vonatkozóan is. Egy apró példa ennek eredményéről: új irodavezetőnk 100 egységről 80 egységre csökkentette az irodaszer beszerzés költségét, azáltal, hogy felméri az igényeket és tudatosan rendel.
  • Kialakult a munkahelyi morál, szinte egy csapásra. Mindenki tudja, miért van a cégnél. Tisztává váltak a munkakörök, és a kollegákkal szembeni elvárások.
  • Kitűztük célként, hogy megelégedett ügyfeleket, alvállalkozókat, beszállítókat szeretnénk. Elkezdtük alkalmazni a kidolgozott stratégiát, így ma már teljesen máshogy állnak hozzánk, és sokkal jobb kondíciókat kapunk, mert tudják, hogy biztosan fizetünk. 
Szilárd egy „professzor”, hihetetlen ember, aki nem engedi a partnereit letérni a kijelölt célok felé vezető útról. Nem hagyott lazsálni, mindig számon kért, ezáltal sikerült például kb. 50 posztelírást elkészítenünk, amiből az egyik legnehezebb a sajátom volt. Volt, hogy majdnem feladtam, mert láttam, hová akarok eljutni és türelmetlenné váltam, de ő nem hagyta.

Szilárd megtanított bennünket üzletemberként gondolkozni. Tudom, miért jó nekem, ha jó a beszállítóimnak, kollegáimnak stb.  Megtanultam felülről nézni a dolgokat, vezetőként gondolkozni. Nagy hangsúlyt fektetek például a beszállítói körre, a vezetőim képzésére.

Az egyik legnagyobb dolog az időbeosztásom megtervezése, előre, és ennek alkalmazása a vezetőimnél is. Irodavezetőm, aki nem hitt ebben, a legutóbbi vezető értekezleten elmondta, hogy bár nem hitte, mégis elkezdte alkalmazni, és ennek eredményeképpen sikerült utolérnie magát, nincs többé szétesve.

Tudatossá vált az alkalmazottaink kiválasztása.
A kollégáknak megmutattam az irányt, jövőképet festettem fel, és ez sok pluszt adott nekik. A program eredményeként sok minden tisztázódott bennük.

 Személyes nyereségem, hogy megtanultam hatékonyan kommunikálni: pontosan tudom, milyen céllal megyek oda beszélni valakivel, és el tudom érni, hogy a másik ember végrehajtsa amit szeretnék, azáltal, hogy visszakérdezek, nem hagyom elsikkadni, „rajta vagyok”.

Partnereink, ismerőseink is elkezdték látni, hogy a cégünk kezd feljönni, és kérdezősködtek, így máris sokaknak ajánlottam Szilárdot. Biztos vagyok benne, hogy továbbra is fogunk együtt dolgozni.

A Szilárddal való közös munka egy befektetés, ami nagyon megtérül!
Ajánlom őt minden cégnek, aki tudatossá akarja tenni a működését.
 
Pap Attila
tulajdonos-ügyvezető
Eco System Hungary Kft
www.ecosystemkft.com


Vissza a tetejére





GIA FORM Kft.



2008 őszén beköszöntött a válság, minket az autóipar visszaesése érintett közvetlenül. A válság ráébresztett arra, hogy veszélyes néhány nagy cégnek beszállítóként dolgozni, veszélyes csak az autóiparnak, vagy elektronikai cégeknek gyártani. Recesszió idején bármi történik velük, azonnal hatáshelyzetbe kerülünk és érvényesül a dominóelv.

Ezt kezeltük 2009-ben - Potencsik Szilárddal, aki nagyon profi, igazi stratéga - egy nagyon egyedi, speciális programon. Végeztünk egy alapos helyzet- és piacelemzést. Elindítottuk a saját tervezésű termékeinket, saját marketing tervvel, saját értékesítés kialakítással vezetjük be egy új piacra. Cél a vevői portfólió növelése, okozói pozíció növelése. Nagyon biztatóak a visszajelzések, az érdeklődés várakozáson felüli a megrendelői oldalon. 

Mondhatom, hogy 
a válságot sikeresen kezeljük, cégünk forgalma évente átlagosan 60-65%-ot növekszik, és a válság ellenére ebben az évben is növekedni fogunk 20-25%-kal. Nyereségünk szintén tulajdonosi megelégedettségre ad okot. Az Üzlet és Siker által 2008-ban meghirdetett pályázaton cégünk elnyerte a minősített vállalkozás díját. 


Ajánlom Potencsik Szilárdot minden olyan cégvezetőnek, aki stabilan, kiegyensúlyozottan szeretne egy folyamatos növekedést elérni úgy, hogy a magánéletét ne kelljen feláldoznia a cég érdekében.

Gaszt Attila 
tulajdonos-ügyvezető
www.giaform.hu




Mapei Kft.



Kedves Szilárd!

Ez a négy nap, amit együtt töltöttünk nagyon hasznos volt!

Talán a legfontosabb, hogy ezen dolgok rendszerbe való bevezetésétől minimum 50.000.000 Ft többlet forgalmat várok jövőre. 

Mivel a konzultáció ennek a töredékébe került, mindenképpen megérte!

Valójában azért döntöttem a konzultáció mellett, mert szerettem volna az árrésünket emelni. Ezt a nem ismert árú termékek árának változtatásával meg is tudjuk tenni, valamint ezen termékek nagyobb mértékű értékesítésével.

További árrés emelést érhetünk majd el, ha a reklámtermékeket megpromózzuk és növeljük az értékesítésüket.

Úgyszintén további árréstömeg növekedést érhetünk el a Reális áramlások táblájának alkalmazásával, amely sokkal tudatosabbá teszi az értékesítőink havi tervezését.

A konzultáció eredményeként megtaláltuk a budapesti terület gyengébb eredményeinek fő okát és ennek kezelésére bővítjük az értékesítői hálózatunkat Budapesten. Ez is fog árréstömeg növekedést eredményezni!

Természetesen javaslom mindenkinek a veled való együttműködést! Szerintem az országban még sok cég van, akiknek Te tudnál segíteni!

Üdv.
 
Markovich Béla
Ügyvezető igazgató
www.mapei.hu




V-S CSOPORT 2000 Kft.


A kiinduló helyzet:
 
  • a növekedés okozta feladatokat és problémákat nehezen kezeltük
  • az emberek egyre kevésbé nyújtották azt, amit vártam tőlük

A közös munka eredményei:
  • vezetőként sokkal eredményesebb vagyok
  • a cég folyamatai, struktúrája teljesen átlátható mindenki számára
  • ez óriási stabilitást, nyugalmat eredményez a tulajdonosok, az ügyvezető és a dolgozók számára is
  • folyamatos, stabil növekedés, a jelen gazdasági helyzetben is

A programok többszörös, minimum tízszeres megtérülést eredményeztek számomra, hiszen:
  • biztosítottuk a stabil fejlődést
  • a profit, az eredmény szintén növekedett
  • személyemben egy olyan vezetőt sikerült létrehozni, aki eléri a céljait és a saját feladatkörével tud foglalkozni
  • több időt tudok fordítani a szervezésre, fejlesztésre, amire régen nem tudtam

Minden olyan cégnek és cégvezetőnek ajánlom Szilárdot, aki folyamatosan növekedni szeretne, és mindezt stabilan és szervezetten szeretné véghezvinni.



Nemess Viktor
tulajdonos-ügyvezető
www.vsfurdoszoba.hu




"Kristály-99" Kft. 



1995-től indult a cég, teljesen a nulláról, egymillió forint alaptőkével, velem és egy főiskolát végzett, kezdő kolléganővel. 

Jelenleg 42 alkalmazottunk van és az árbevételünk meghaladja az egymilliárd forintot. 

Potencsik Szilárd ügyvezető úrral több konzultációs programot csináltunk végig,többek között a termelési analízis programot, amely néhány napig tartott, viszont kaptunk egy olyan statisztikai mutató rendszert, ami olyan, mint az autóban a műszerfal. A cégnek az adott pillanatban a fő statisztikáit lehet látni, elsősorban árbevétel, különböző költségek és eredmény, illetve nem csak a cégét, hanem a különböző ágazatokét is. Így látjuk minden pillanatban, hogy hol és milyen irányban kell beavatkozni. 

Összességében a közös munka nagyon hasznos volt, nagyon sokszorosan megtérült, és hozzájárult ahhoz, hogy az elmúlt 8 év alatt ilyen eredményeket érjünk el:
  • Több mint duplájára nőtt az árbevételünk
  • Több mint duplájára nőtt az eredményünk
  • Több mint 100 millió forintos vésztartalék van, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy a cég stabil legyen, az ügyvezető és a tulajdonos nyugodtan aludjon.
Ezekben nagyon nagy szerepe volt Szilárdnak. 

Mindenkinek tudom ajánlani, aki szeretne:
• nyugalmat
• jól szervezett csapatot

Kurucz Béla
Cégvezető
www.kristaly99.hu




Dig-Build Kft. 


 
A Dig-Build Kft. 1995 óta foglalkozik takarítással az ország egész területén, de legfőképpen Békés megyében. 2000-ben kerültünk kapcsolatba egy spanyol tisztítószer gyártó céggel, de 2008-ig csak a saját felhasználásunkra importáltuk be a szereket. 2009-ben döntöttünk úgy, hogy belépünk a tisztítószer értékesítés piacára.

2009-ben kerültünk kapcsolatba Potencsik Szilárddal, és májusban kezdtük el a közös munkát, hogy kiépítsük cégünk struktúráját és kialakítsuk azt az üzleti stratégiát, amivel el tudjuk érni céljainkat.

A közös munka keretében:
  • „ízekre” szedtük a céget
  • célokat tűztünk ki
  • kialakítottuk a cég struktúra vázát
  • létrehoztunk egy értékesítési rendszert

A pénzügyi és gazdasági mutatóink is azt jelzik, hogy gazdaságosabbá váltunk, és ha követjük a kijelölt utat, egyre hatékonyabbá válhatunk.

Potencsik Szilárdot és ezt a programot csak ajánlani tudom bármilyen fejlődni kívánó cégnek.


Bagosi Sándor
Dig-Build Kft.
www.digbuild.hu
 
 

Krüger festékbolt  



 
A Krüger festékbolt 2002-ben jött létre azzal az elképzeléssel, hogy a Dunántúlon hozzunk létre egy olyan festékbolt hálózatot, ami 8-10 boltból fog állni. A tradicionális, háztartásokban használt termékekkel, valamint hideg burkoló termékek és csemperagasztók forgalmazásával foglalkozunk festékboltjainkban.

Azért, hogy elérjük céljainkat, Potencsik Szilárd konzulenssel nekikezdtünk a céges stratégiánk és struktúránk kialakításának 2009-ben.

2008-ban rekord évet zártunk, de sajnos nem láttam a fejlődés folyamatos alakulását, nem igazán voltunk a fejlődésre állítva. Szerettem volna Potencsik Szilárd üzleti szakértő segítségével úgy átalakítani a céges struktúrát, hogy fejlődni tudjunk és megvalósuljon az eredeti cél.

2009-ben a válság az építőipart 35%-ban sújtotta, ez a hatalmas csökkenés a mi kis 3 boltos rendszerünket összeroppantotta volna. Éppen idejében, a válság közepén, amikor elkezdtünk dolgozni Szilárddal, korrigálni tudtuk az összes hibát, amit a múltban elkövettünk. Ezzel az alapvető stabilitás létrejött. Bevételünk nem növekedett az előző évhez képest, de csak 20%-ot csökkent az egyik boltunk bezárását követően, ami nagyon jónak mondható. A bolt bezárását a kezdeti hibák elkövetése okozta részben azért, mert rosszul lett kiválasztva a bolt helyszíne. A bolt bezárása után a másik két bolt átszervezése nagy sikerrel lezárult. Az alkalmazottakat sokkal körültekintőbben választjuk ki. A profit növekedése elérhető, kézzel fogható lesz 2010-ben. 

A megtérülés a program végére egyértelmű lett számunkra: a stabilitás és a növekedés útjára állítottuk a céget. A jelenlegi cél 20-25 bolt 4-6 év alatt, ami reálisan elérhető a kidolgozott üzleti programok segítségével.

Minden olyan cégnek, vállalkozásnak ajánlom ezt a programot és a Szilárddal való együttműködést, aki hasonló problémákkal küzdött, mint mi. A fejlődés egy egyszerű és könnyen kialakítható dolog, csak meg kell tanulni, amiben Szilárd a segítségére lesz.


Iványi János
tulajdonos-ügyvezető
Krüger Festékbolt
www.krugerfestekbolt.hu

 


TAKÉPSZOLG BT.


A Taképszolg Bt. 1994-ben alakult és irodák, irodaházak, ipari létesítmények napi és nagytakarításával foglalkozik. 

Szerettünk volna egy olyan működési struktúrát felállítani, ami biztosítani tudja a cég legfőbb eredményét
  • a maximálisan elégedett megrendelőket
  • a folyamatos és tervezett növekedést
  • és egy stabilan, átláthatóan működő vállalkozást. 

Ezért belevágtunk Céges stratégiánk és struktúránk kialakításába Potencsik Szilárddal, ami pontosan a fentieket nyújtotta.

Kidolgoztuk a cég profi struktúráját és egy részletes, végrehajtható üzleti programot a céljaink elérésére.

Ennek segítségével a 2010-es évre 2,5 szeres bevétel növekedést fogunk elérni. Szilárddal az üzleti szakértés során kidolgoztunk és elindítottunk egy értékesítési rendszert, ami ezt a növekedést tudja biztosítani.

A 2010-es évben terveink szerint 5-szörös megtérülése lesz a programnak.



Minden cégvezetőnek ajánlom, akinek vannak céljai, növekedni szeretne, és stabil, biztos jövőt szeretne biztosítani saját maga és kollégái számára.


(A cég honlapján szereplő kimutatásból látszik, hogy a 2010-es dolgozói létszám közel a duplájára nőtt a 2009-es létszámhoz képest.)


Nemess Viktor
tulajdonos
Taképszolg Bt.
www.takepszolg.hu




TERRA COOP Kft.

A Terra-Coop Kft. csoport mezőgazdasági termeléssel és szolgáltatással foglalkozik, 3000 ha földterületen.
Bevételünk 1 milliárd Ft.

Cégünk nulláról indult, és úgy megnövekedett, hogy új eszközökre volt szükségünk ahhoz, hogy átlássuk a cég működését. Ezért kezdtük el az Eredményesség és termelékenység ellenőrző rendszer kidolgozását Potencsik Szilárddal.


A program során kidolgoztuk azokat a mutatószámokat és elemzéseket, amikkel ez lehetővé vált. 
A munkatársak számára is nyilvánvalóvá tettük az ő egyéni teljesítményüket, így látható, ki mennyit teljesít, milyen költségekkel működteti a gépeket. A vezetés ezen a téren is hasznos segítséget kapott a gazdasági mutatókkal (bevételek, költségek).

A cég működésének számszerű mérését és elemzését olyan komolyan gondoltuk, hogy egy új munkakört is létrehoztunk, akinek a fő feladata ezen mutatók összegyűjtése, elemzése. A munkatársaknak elérhetővé teszi saját objektív teljesítményüket, a vezetők munkáját pedig nagyban segíti az adatok és elemzések biztosításával.
A fentiek eredménye: tisztánlátás a cég vezetésében, teljesítményfokozás, nagyobb fegyelem.


Mind a teljesítmények, mind a hatékonyság, költségfelhasználás terén eredményeket hoz a program, és ezáltal a profit is növekedhet. Javult a gazdasági vezetés is. Nagy hasznot jelent számunkra, hogy én, a vezetőtársaim és a munkatársak is látják a teljesítményüket. Ezáltal a program egy jól megtérülő befektetés számunkra.




Másoknak is ajánlom a programot, hiszen kb. 10 fő és 500 millió Ft forgalom felett mindenképpen szükséges a biztos cégvezetéshez egy ilyen fajta megfigyelés és értékelés, és a Szilárd ebben (is) nagyon profi.


Szarvas Pál
tulajdonos-ügyvezető
Terra-Coop Kft.
www.terracoop.hu



ENSI Kft.

Cégünk tevékenysége épületgépészeti rendszerek kivitelezése.
1997-től vagyok az ENSI Kft. tulajdonosa és ügyvezetője.


2001 óta dolgozunk Potencsik Szilárddal, ezalatt forgalmunk 550 millió Ft-ról 1,6 milliárdra emelkedett.

  • Megdöbbentő volt látni néhány állapotot a cégben. Megváltozott a vezetőség, csak az igazán rátermettek maradtak.
  • A szolgáltatás lezárása után 3-4 nap alatt kötöttünk 400 millió Ft értékben szerződést.
  • A program segítségével a számtalan probléma között sikerült megtalálni az igazán fontos részleteket, amiket sikeresen kezeltünk.
  • Az eredményesség és termelékenység ellenőrző rendszer kidolgozása során sikerült kezelni az értékesítési területet, hogy legyen több, nagyobb megrendelőnk.
  • A 2005 első negyedévében elért forgalmunkkal túlléptük a tavalyi év azonos időszakát.
  • Nagy megrendelés-állománnyal rendelkezünk, a leszolgáltatással régebben gyakran megcsúsztunk.


 
Ajánlom minden cégvezetőnek ezt a programot, aminek eredményeképpen a cég menedzsmentje képes azonnal meglátni és kezelni azokat a pontokat, amelyek igazán a cég növekedését idézik elő.


Németh László, tulajdonos


CIKKEK / TANULMÁNYOK


Oldaltérkép