tel:
+36-30-436-3690
e-mail:    info@potencsikszilard.hu

Ár- és készletstratégia – kereskedő és
gyártó-kereskedő cégek számára



 A Magyarországon is elterjedt multinacionális cégek nagyon ügyesen kezelik a készleteiket és áraikat.

Olyan módon, hogy az nagyon kellemes nyereséget, és alacsony szintű lekötött tőkét biztosít ezen cégek tulajdonosainak, míg a vevők meg vannak győződve arról, hogy jól járnak, ha náluk vásárolnak.
 



Mit akar alapvetően a vevő?

1.       alacsony árakat
2.       nagy választékot



Mit akar az eladó?

1.       nagy forgalmat
2.       megtartani a vevőket a kiélezett piaci körülmények között is
3.       új vevőket szerezni


 
Ha összeadjuk a két igényt, már meg is kaptuk az ár-verseny, az egymás alá ígérgetés jelenlegi helyzetét.
Ezzel nincs is baj, ha az eladó is megtalálja a számításait, és képes fennmaradni, növekedni.


Sok esetben viszont az ár-verseny azzal jár, hogy a kereskedő hatalmas készleteket kénytelen felhalmozni (így tud jó beszerzéshez jutni), és mindemellett tényleg olyan alacsony áron kínálja a termékeit, hogy azokon nyereség nem, vagy csak alig marad.


Ráadásul, mint egy rossz beidegződés, ezt az alacsony árat minden termékre kivetíti, és még ráadásul a felhalmozott és sokszor meg is maradt készletekben annyi pénze áll a tulajdonosnak, hogy képtelen az új, jó beszerzésekre.






Ha kiegészítjük a „Mit akar az eladó?” felsorolást további létfontosságú célkitűzésekkel,
akkor ezeket írhatjuk még oda:

4.       növelni az árrés-tömeget, hogy az fedezze a cég működését,
          a tartalékokat és a fejlesztéseket
5.       minimalizálni a magas forgalomhoz szükséges, áruban lekötött tőke mennyiségét
6.       megnövelni az árukészlet forgási sebességét

Ez a szempont-rendszer már képes biztosítani a kereskedő cégek valós fejlődését.



A multik abban nagyok, hogy azt mutassák magukról, hogy olcsók, miközben olyan árréseket produkálnak, amikről talán álmodni sem mernénk, és abban, hogy azt mutassák magukról, hogy hatalmas áruválasztékuk van, miközben alig-alig áll pénzük a készletben.


Ennek a működésnek a szabályai megismerhetőek, és alkalmazhatóak a magyar kereskedő cégekben is. Sőt, muszáj alkalmazni, ha a piacon akarunk maradni.




A szolgáltatás cégtől, piaci helyzettől és áru-készlet összetételtől függően 6-8 nap.
 

 


Tekintse meg referenciáinkat!

Oldaltérkép